»

Santai Bersama BEN ASHAARI

Mereka Sangat-Sangat SempOi

Jom Tukar Link

13 October 2011

Jangan nak biadap sangat boleh x?

Assalammualaikum....

 Aku heran dengan budak2 skrg ni....dah x de rasa hormat langsung pada orang2 tua....maksud aku hormat tu bukan aku suh korang sembah dia....sanjung dia....bukan bukan....tapi hormat dia sebagai seorang yang lebih tua daripada kita.....

firstly bila korang becakap dgn dorang....x boleh ke rendahkan suara tu sikit...ni cakap nak menengking jer.....kalau ditegur tu x boleh ke dengar dulu apa yang dorang nak cakap....dorang tu lebih dulu makan garam berbanding korang yang berdarah muda tu...termasuklah aku.....mungkin nasihat dan teguran yang dorang beri tu berguna untuk kita....wpun bukan untuk hari ini mungkin untuk masa akan datang.....

kalau rasa2 dah terlanggar dan sampai terjatuh orang tua tu janganlah buat2 x tau plak....bla macam tu jer....hadoiii la.....dahlah ko langgar dia....jatuh terduduk orang tua tu...ko biar cam tu je kan....cubalah tolong....angkat dan mintak maaf....kan manis je.....sekurang2nya kita sedar akan kesilapan kita....



byk lagilah.....malas je aku nak cite....jadi kita sebagai orang muda ni pandai2lah hormat orang yang lebih tua dari kita...barulah orang akan hormat kat kita.....jangan sombong sangat.....harus di ingat...kalau x de mereka2 yang tua tu...x kan adalah kita kita yang muda ni....

7 orang yang tekan keybood memberi komen:

NasZ said...

betul tu. dah hilang rasa hormat org muda kepada org tua skrg ni.

MOHD NASER.com

fauziahahmad said...

@NasZ kan....benda ni belaku depan mata saya....tu yang rasa sedih sangat...

Kancil 8349 said...

mereka ndak sedar suatu hari nanti mereka akan tua...bagi kita yang sedar nie...nasihatlah sanak saudara dan anak2 buah kita...agar ada juga dikalangan anak muda kita masih menghormati orang tua

hamzah ian said...

sama sama la kita

fauziahahmad said...

@Kancil 8349 tulah....harap2 anak muda zaman sekarang lebih mghrmati org yg lebih tua....mereka jgk akan tua satu hari nanti....

fauziahahmad said...

@hamzah ian yelah...sama2lah kita membanteras....hihihih....:D

Suhami Ahmad said...

sekarang ni dah semakin hilang nilai kesopanan dalam masyarakat kita. Tak tahu mana silapnya


ShoutMix chat widget