»

Santai Bersama BEN ASHAARI

Mereka Sangat-Sangat SempOi

Jom Tukar Link

17 August 2011

BERLAGAK VS MENIPU

 perlukah dalam diri tu ada sikap seperti tajuk kat atas tu? 
untuk apa? untuk bermegah2.....? boley jalan daaaaa.....

pantang sbnrnya aku org BERLAGAK ni....benci benci benci sesangat....rasa nak muntah darah tengOk org mcm tu....perasan bagus......lagi2 kalau berlagak dengan benda yang dia sendiri x ada.....berlagak dengan harta org lain....tapi habOk pun x dak....




lain pulak kisahnya dgn budak yang baru masuk keje.....ko dahla baru....x tau pape lagi....jadi jgnlh nak tunjuk berlagak sangat macam ko dah tau semua.....kalau x tau bt cara x tau x payah nk buat2 tau.....menyampah aku.....lepas tu bila nak mintak tolong atau nak tanye something....ko tanye elOk2 x boley ke? baik-baik org tu nk tolong lgsung x tolong dsbbkn sikap berlagak ko tu.....x salah kot kalau tanye elok2....budi bahasa kan budaya kita.....




satu lagi yang aku x suka bila org tu kaki MENIPU.....ni pun aku pantang.....dgn aku ni x pyh nk menipu sangatlah....aku blh tgk org tu jujur ke idak......dari cara cakap.... ( cakap gagap-gagap...pastu beteraburrr pastu tanye lain jwb lain....haaaa...menipulah tu....) air muka bila bercakap pun blh tnjuk yg org tu menipu ke x...


jadi kawan-kawan semua....x salah kalau kita jadi sorg yang sederhana dan merendah diri....apa yang ada kat dunia ni hanyalah sementara...bila2 masa Allah akan tarik rezeki yang Dia bagi kat kita....kalau nak org sayang dan hormat kat kita belajarlah untuk sayang dan menghormati org lain terlebih dahulu.....





sharing is caring








0 orang yang tekan keybood memberi komen:


ShoutMix chat widget