»

Santai Bersama BEN ASHAARI

Mereka Sangat-Sangat SempOi

Jom Tukar Link

03 August 2011

MIMPI arwah atOk...

03.08.11 dlm kul 12 lbh badan adam panas sgt....cek suhu 38.3 padahal sblm tu elOk je....cian anak ibu....ibu pun tuam2lh dgn air sejuk....dgn mata tekebil2....adam plak merengek je...kul 1.30 ayah blk keje....ibu bgtau ayah badan adam panas sgt....ayah btkn air asam jawa....pastu sambung tuam2 kt kepala dgn badan adam....barulah adam rse lega ckit...dah x merengek lg....ayah suh ibu tido....ibu x blh tido tp x taulh cam ne blh trlelap....ms trlelap tu lah aku mimpi ade sorg berjubah putih pakai serban bawak bag masuk kerumah....terus dia angkat adam....aku biarkan je...tapi mmg time tu aku byk baca selawat.....dlm mimpi tu aku dgr org tu ckp 'kesian budak ni' kemudian dia letak...pastu dia ade bg air....tp x tau air ape...bkn dlm botol atau bekas air...tp satu bekas yg aku pun x bape pasti ape....dlm ms yg sama laki aku dgn adik laki aku berdiri depan pintu bilik smbil org tu perhatikan mereka berdua dgn senyuman n terus berlalu pergi....aku pun tersedar n otomatik aku teringatkan arwah atok....mgkin yang datang dlm mimpi aku tu mmg arwah atok....wpun raut wajah dlm mimpi tu kabur2...tp aku mmg pasti tu arwah atok......lgpun hari baik bulan baik ni lah mgkin kita dapat berjumpa dalam mimpi dgn mereka2 yang telah tiada......Ya Allah....arwah atok sntiasa ingat pada anak, cucu dan cicit dia wpun dia sudah berada di alam lain....mungkin kite ni yg kadang2 lupa akan dia...bile aku sedar je aku terus menangis sampai aku sndiri x sedar bile ms aku tido...sedar2 dah kul 6 pagi....dah trlepas waktu sahur....tp alhamdulillah aku msh blh berpuasa.....Ya Allah kau tempatkanlah kedua2 arwah atok aku dikalangan org2 yang beriman...kau peliharalah mereka Ya Allah....

Pada yang sudi baca entry ini sama2lah kita sedekahkan Al-Fatihah bt arwah atok...................Al-Fatihah.........


lanjutan daripada kisah adam demam tu......kul 6 pg yg aku tersedar tu aku rse badan adam panas lagi.....tp alhamdulillah dia tido lena....sblm g kje aku bwk adam g klinik....tp yg pelik tu bukan main cergas lagi....x mcm org demam....cume ceme2 je...meleleh hingus smpai masuk mulut....hihihihi......masOk bilik doktor pandai pulak diam....baik je....doktor cek x demam pun.....pelik anak ibu ni....hmmmm.....tp dokter ttp bg adam ubat demam n suh beli ubt selseme kt farmasi.....sbb kt klinik taman ehsan tu x de ubat selsema.....alhamdulillah...adam dah x demam....mgkin dia demam sbb dpt jmpe arwah atok kot.....@ demam tumbuh gigi.......x pelah adam ibu harap adam sentiasa sihat n dalam keadaan baik2 je....ayah dgn ibu risau klu adam demam.....:( 

0 orang yang tekan keybood memberi komen:


ShoutMix chat widget