»

Santai Bersama BEN ASHAARI

Mereka Sangat-Sangat SempOi

Jom Tukar Link

27 September 2011

umur dah 25 baru kene chiken pop

Assalammualaikum....

Balik keje ptg ahad hari tu rasa sakit sangat kepala...sempatlah aku tidur sementara tunggu laki aku dgn anak aku balik dari umah mak mertua aku di FRIM.....bangun tido je terus ikut laki aku g open house kat umah sebelah dgn jiran tgkat 6...tu pun aku makan sikit je...buat syarat....sbbnya kepala dah ting tong......

cadang laki aku lepas magrib dia nak ajak kami g rawang....saja jenjalan...nak cari something tuk adam.....tapi lepas balik open house tu aku betul2 x larat.....sakit kepala...pastu badan aku panas.....laki aku bagi makan panadol 2 bijik....terus aku lena dibuai mimpi....laki aku nak masuk keje malam pun x jadi g.....

malamnya tu badan aku panas...tapi aku boleh tahan lagi...jz makan panadol je smpailah hari isnin....aku tepon incas aku bgtau aku mc smpai selasa......tup2 pagi tadi aku bangun tengok muka penuh bijik2 merah.....tgk plak badan aku...huh...merah2 jugak.....kepala aku pun gatal.....uwaaaaaa....dalam hati terus berkata "adakah aku kene chiken pop?" yes!! bila tengok bijik2 merah yang gelembung2 berisi air tu memang sahlah aku kene chiken pop.......uwaaaaaaaaaaaa..........

buat pertama kalinya setelah usia aku 25 tahun aku baru kene chiken pop ni.....sekarang ni badan aku tersangat2lah gatal.....g klinik tadi doc bg ubat krim calamine lotion...ubat gatal dan ubat demam....then dapatlah mc untuk 4 hari bermula hari ini....dapat bygkan apa jadi kat aku sekarang? muka dan badan penuh dgn krim....adam pun heran tgk mak dia......hihihihi...

kalau sebelum ni anak aku yang kene campak kali ni aku plak...jadi aku gunakanlah cara2 yang aku penah guna pada anak aku sebelum ni.....( baca kisah adam disini ) nak kata berjangkit....x jugak kot...sebab anak aku kena bulan pose hari tu......lama dah kot....

apa2 pun aku harap boleh sembuh dgn cepat dan sihat mcm sblm ni....kawan2 doakan ye.....



4 orang yang tekan keybood memberi komen:

Husna said...

chicken pop tu mcm sedap di makan hehe..it's chicken pox..yg ni br sakit kalo kena..hehehe salam perkenalan

fauziahahmad said...

@Husna heheheh....dah terbiasa.....thx yer....:))

THE GREEN said...

Assalamualaikum...


lambatnya kene chicken pox. biasanya org akan kene skali atau dua kali jer seumur hidup.

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

fauziahahmad said...

@BLADE EDGE wsalam......tulah kan....dah tua baru nk kene.....

thx yer....:)


ShoutMix chat widget